zaterdag 5 november 2011

03-11-2011

Ik kom uit mijn werk en mijn vriendin zei tegen mij (schat ik denk dat Hayden een verhoging heeft )na 2 keer rectaal opmeten met 2 verschillende thermometers kwamen we er achter dat hij 39,3 graden koorts heeft dus gelijk het ziekenhuis opgebeld en gezegt dat hij koorts heeft en dat Hayden opgenomen moet worden na enkele minuten worden mijn vriendin en mijn moeder ineens bang omdat hij  raar gedrag vertoont hij trekt een raar gezicht en neemt een rare houding aan op dat moment zei ik al tegen mijn vriendin pak de koffer in en we gaan gelijk naar het ziekenhuis ik belde het ziekenhuis weer op en zei dat we onderweg waren.
Eenmaal op de eerste hulp  ging Hayden weer op z'n flirt tour (lachen ,brabbellen en de zusters volgen met zn grote ogen )en liet ons voor aap staan omdat we zeiden dat hij raar gedrag had vertoont .half uur later pas  kreeg Hayden weer een vingerprik om te kijken hoe zijn bloedwaardes waren in ons achterhoofd wisten we al dat het laag was omdat hij afgelopen zaterdag naar zondag ook al was opgenomen voor te lagebloedwaardes. 
En we hadden GELIJK zijn bloedwaardes waren weer te laag zo laag dat hij geen weestand heeft. 
HB=6.4
TROMBOSE=15
LEUKO'S=0.13
NEUTRO'S=0.05
Hij mocht niet naar huis en kreeg een antibiotica kuur voor de aankomende 72 uur via het infuus .

ze namen gelijk kweekjes af van zijn bloed (dat zijn twee kleine flesjes met wat vloeistof en korreltjes  en daar gooien ze zijn bloed nog bij en laten het 72 uur erin en dan kunnen ze kijken wat voor soort bacterie /virus enz dat doen ze elke dag een keer) .

Hayden voelt zich echt beroerd je ziet het aan hem en hij is ook al een tijd niet meer vrolijk. Na het aanprikken lijn en z'n sonde pleisters verschonen viel hij in een diepe slaap mijn vriendin is blijven slapen en ik ben naar huis gegaan .

 04-11-2011
volgende ochtend hayden was weer vroeg wakker rond 6 uur en zat te spelen in z'n bed maar dat was maar voor even want daarna viel hij weer als een blok in slaap en voelde zich de hele dag misselijk & beroerd .
Af en toe als hij wakker was dan kon hij even spelen voor enkele minuten en viel daarna gelijk weer in slaap .
Het breekt mijn hart als ik hem zo zie maarja positief blijven en het uitstralen naar hem .
S'avonds wou hij de hele dag niks drinken elke keer als hij de fles zag dan ging hij kokhalzen maar er kwam niks uit en je zag dat hij bijna paars werd en z'n sonde kwam steeds een paar cm eruit en  ging dan weer erin wat een graf ziekte denk je dan alweer.
Dr Zwaan(de Oncoloog van Hayden hij was er vanaf dag 1 bij )kwam ook op visite we  hebben het nog even over alles en nog wat gehad kortom als Hayden een transplantatie moet krijgen dan hoeft hij niet meer een anderhalf jaar lang het chemo protocol te volgen dan stopt de behandeling en zou hij genezen moeten zijn of geen transplantatie en anderhalf jaar chemo krijgen.
Maar dat hangt af van z'n beenmergpunctie die hij eigenlijk 8 nov. zou krijgen die al verplaatst is naar 15 nov.
Mijn gedachtes zeggen ik hoop dat hij een transplantatie krijg zodat hij zo snel mogelijk geneest en niet meer die nare chemo hoeft te krijgen maar een transplantatie heeft ook haken en ogen dat je dat ook niet wilt maarja dat is allemaal voor latere zorg .
ik ben vandaag blijven slapen en m'n vriendin is naar huis gegaan om de volgende dag te gaan werken want ook dat moet gebeuren want het leven gaat gewoon door .
Hayden is de hele avond blijven slapen maar heeft niks tot nu toe gedronken we hebben wat voeding door z'n sonde gedaan en hopen dat hij niet ging kotsen rond 8 uur s'avonds kreeg hij nog een zetpil en hij sliep lekker door en papa is toen maar op facebook gaan hangen .
Rond 1 uur s'nachts werd ik wakker door Hayden hij zat te spelen met z'n infuus zak(die aan een paal hangt) hij had weer een opleving geen verhoging zat lekker te praten en lachen en ging pas rond 3 uur slapen .
Het was even leuk maar wel vermoeiend zo een opleving .


 05-11-2011  s'ochtends t/m s'middags

Hayden was door de controle en de kweekjes van z'n bloed  door zuster Yvonne wakker geworden rond half tien en papa was geschrokken dat het al zo laat was Hayden heeft daarna eventjes gespeeld en viel toen weer in slaap hij voelde zich weer niet lekker .
Ik was weer op de laptop gegaan en einde van de ochtend werd hij huilend wakker hij was misselijk en had weer verhoging .
Ik moest z'n medicijnen en voeding door z'n sonde inbrengen en kort daarna ging ik z'n pamper verschonen en een zetpil geven na enkele secondes zag ik dat er een rare kleur poep uit kwam en het bleef maar eruit lopen dus ik had de zuster opgeroepen en die kwam even helpen , tijdens het verschonen begon hij te kokhalzen en spuugde wat bloed uit dus ik was helemaal in paniek de zuster heeft het bloed opgevangen en alles verschoond en is direkt naar de dokter gelopen met wat kweekjes van zijn bloed en ontlasting ze kwam kort daarna terug en vertelde me dat hij weer een te lage bloedwaarde had en dat de bloed die hij uitspuugde oud bloed was mischien van een bloedneus achter z'n sonde of wat anders we keken in zn neus en mond en we zagen dat ie een tand door z'n lip had en dat achter z'n speen opgedroogt bloed zat hij had waarschijnlijk met spelen z'n mond gestoten en als een bikkel gewoon niet gaan huilen en verder had gespeeld en toen gaan slapen.
Papa wist van niks en ik voelde me gelijk schuldig dat ik het niet had opgemerkt , maarja door z'n te lage bloedwaardes krijgt hij nu een bloedtransfusie voor z'n te lage trombose ( gek genoeg is het bloed maar het zier er geel uit ze noemen het ook bloedplaatjes).
Na alle ellende sliep hij weer en kreeg weer een antibiotica zakje aan z'n infuus en hij ging weer knock-out rond een uur of twee is hij weer wakker met 38,2 graden koorts maar heel vrolijk hij ging ook lekker spelen en het leek net of hij weer de oude was voor even...... het was een leuk moment .
oma is in de tussentijd ook geariveerd en hij had het naar z'n zin lekker kroelen en verhalen dat hij had na de wisseling van zusters kregen we zuster Danielle.H die zag Hayden alweer zitten dus hij haalde weer al zijn charme eruit om te flirten hihihih in de tussentijd heeft hij al z'n bloedplaatjes gekregen en Mama is er ook al dus nu is hij helemaal de vrolijke harry overal aanzitten klimmen en klouteren het is nu tien over half zes we gaan nu eten .

De rest volgt vanavond of morgen door m'n vriendin we gaan nu genieten van onze kleine zolang hij vrolijk is.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten