dinsdag 1 november 2011

18 juli 2011 De Zwarte dag

Al 5wkn aan het kwakkelen met hayden  zijn gezondheid hij is continue verkouden,wil niks eten,is benauwd en is heel erg wit en op het laatst ook gelig en is gewoon niet in zijn hum.
We zijn al 3x naar de huisartsenpost geweest en daar bleek hij een keel&oorontsteking tehebben en de 2de x kreeg hij een puffer mee omdat hij het zo benauwd had en de 3de x was hij gewoon verkouden
volgens de dokter en moesten we hem zoutoplossing geven in zijn neus!
We zijn ook 1x naar zijn dokter geweest wat natuurlijk weer een invaller was want mijn dokter is er werkelijk nooit en ik zei al tegen hem hij drinkt nog maar 2flessen per dag en nog geeneens helemaal
"misschien heeft hij daar wel genoeg aan want hij ziet er gezond uit" ik dacht bij mezelf Yeah right een baby van 7mnd heeft genoeg aan 2flessen op een dag!!! Er werd ook gezegd dat ik 1st even naar
het consultatie bureau moest om tekijken of hij afgevallen was en het was toevallig die dag inloop maar mijn dochter kreeg een koortsstuip dus ik kon niet gaan.

18 juli 2011
S'ochtends weer gebeld naar de huisarts dat ik toch echt wou dat er iemand naar hem keek en weer werd er gezegd ga 1st langs het consultatiebureau en toevallig moest ik er ook heen deze dag maar pas rond
rond half 3 dus ik was al zwaar geïrriteerd want werd gewoon niet serieus genomen en geloof me ik heb deze dokter al 9jr en ben er maar 3x geweest dus ik ben echt niet zo een moeder
die voor elke snotneus langs gaat!
Om half 3 aangekomen bij het consultatiebureau met mijn schoonmoeder en hailey..hayden had nog maar 1 fles op en die heeft hij ook uitgespuugd en hij wou ook geen water dus ik begon me steeds meer zorgen
temaken na een uur waren we eindelijk aan de beurt want ik wou dat de dokter ernaar keek en ik had ervoor gebeld maar moest toch nog een uur wachten,
Ik heel me verhaal gedaan en ze zei al gelijk hij ziet er ckr niet goed uit,ze zei dat ze een brief voor me zou maken met alles wat ik haar vertelde wat hayden had en daarmee moest ik naar me dokter en
hij moest er wat aan gaan doen,
Zo gezegd zo gedaan hailey met me schoonmoeder mee en me vriend en ik richting de dokter rond half 5 dus hij zal al bijna gaan sluiten,ik naar de assistente met me brief en gezegd ik wil geholpen worden
zij zuchten&puffen het is druk ik weet niet of het kan maar ze ging toch even kijken wantja er waren meer mensen zei ze waarop ik antwoordde 'Ja maar ik zit met een kind van 7mnd en die vent met pijn in zijn
lies kan wel even wachten daar gaat hij niet dood aan !!! Uiteindelijk mochten we naar binnen hup de brief in de dokter zijn handen geduwd die hij even snel las en toen antwoordde 'Meid ik zei
toch dat je je niet zo druk moest maken' wat werd ik boos zeg maar ik hield me in. Hij zou een verwijsbrief schrijven die ik de volgende morgen kon ophalen en dan naar een ziekenhuis
van keuze kon bellen voor een afspraak maar moest rekening houden dat ik misschien pas volgende week terecht kon.. Toen waren we het echt spuugzat we zijn weg gegaan en gelijk richting
EHBO gereden en eiste dat ze naar onze zoon keken..Ondertussen viel hij elke x weg en het ging echt niet goed en het wachten duurde zolang pff werd helemaal gek..
Uiteindelijk werden we binnen geroepen en konden we voor de 100ste x uitleggen wat er aan de hand was en dat we niet serieus genomen werden,gelukkig werden we hier wel serieus
genomen en gingen ze bloedprikken bij hayden. Ik ging naar de gang want kon het niet aanzien hoe me kleine man geprikt werd maar ik hoorde hem brullen&gillen het ging door merg&been
het brak me hart om hem zo tehoren!
Na het prikken mochten we naar een ander kamertje waar we konden wachten op de uitslag een half uur later kwam er een dokter binnen met de mededeling dat zijn bloed niet goed was
ik dacht nog wat is niet goed?! Ze vertelde dat hij waarschijnlijk nee ckr weten leukemie had ik keek haar aan en zei "Nou dat kan niet ik zal het maar nog eens gaan bekijken"
en me vriend vroeg nog wat is leukemie dus ik dat is kanker weet je dat niet !!! De dokter ging weg en vertelde dat ze nog verder gingen kijken ze sloot de deur en me wereld stortte in NEE dit
kan niet waar zijn,ze hebben gewoon verkeerd gekeken mij kleine man van 7mnd kan geen kanker hebben !!!!! Ik belde mijn moeder op huilend/snikkend mam het is niet goed hayden heeft
leukemie..Me moeder gilde Nee deboor,Nee dat kan niet waar ben je ik kom er gelijk aan binnen 10min stond ze in de kamer met me oom&tante!
Tegelijke tijd kwamen er ook 2 zusters die een infuus met vocht aan gingen brengen bij hayden en zeiden dat we met de ambulance richting het Sophia zkh gingen ik dacht HUH? waarom met de ambulance
en toen ging de deur open en de ambulance broeders stonden er al ik werd op de brancard gelegd met hayden in me armen en we werden ingesnoerd en zo naar de ambulance gereden.
En toen met gierende banden en gillende sirenes en ik hoorde de broeder vragen of de brug open was en of ze hem naar beneden konden laten want ze moesten erdoor en of er files waren
 ik wist niet wat me overkwam en hayden vond het reuze interessant al die lichtjes buiten want het was al rond 7uur s'avonds.
Ondertussen ging mijn vriend met me tante even naar ons huis om wat spullen bij mekaar tegraaien en me moeder ging met me oom achter de ambulance aan..Eenmaal aangekomen in het sophia
gingen we naar de 3de verdieping naar de ic hayden werd van me overgenomen en ik werd op een stoel gezet want ik was lijkwit.
10 dokters om hem heen die infusen aanprikte,bloed afnamen,medicijnen inspoten hayden brulde alles bij mekaar en ik kon niks voor hem doen alleen maar voor me uitstaren ik ging even op de gang
staan want ik kon het niet aanhoren zo verschrikkelijk om je kind zo tezien,mijn vriend kwam aan toen alle toeters&bellen op&in hayden zaten ik keek om me heen en zag allemaal kleine kinderen
en dacht nog hebben die allemaal kanker?!ik dacht ik was al op die afdeling ik was helemaal de kluts kwijt!
De dokter kwam even met ons praten in een gesprekskamer hij vertelde wat ze allemaal deden en wat er allemaal ging gebeuren ik luisterde aandachtig maar niks bleef hangen hoe erg ik ook me best deed
gelukkig zaten me moeder&tante&oom er ook nog bij dus die hebben goed opgelet was de dokter vertelde hayden kreeg prednison toegediend om zijn witte bloedlichaampjes omlaag tekrijgen want die
waren torenhoog 1300 terwijl het maar 7 moet zijn  en zijn hb was anderhalf en dat moest ook  7 zijn dus het was heel slecht en de 1ste 3dgn waren ook kritiek want hij had kans op nier&lever falen
en een hersenbloeding. De witte bloedlichaampjes moesten zo snel mogelijk omlaag maar ze konden niet in 1x een hoge dosis prednison geven en hij kreeg bloed om zijn hb omhoog tekrijgen.
Ondertussen was hayden in slaap gevallen hij was zo verzwakt en doodmoe van alle gebeurtenissen maar hij werd om de zoveel tijd huilend wakker we konden alleen maar over zijn bolletje aaien en
tegen hem praten optillen kon niet want hij lag aan zoveel toeters&bellen!
Ze hadden voor ons een soort van slaapstoel neergezet naast  hayden zijn bed en een stretcher in een ouderkamer zodat we om&om even konden slapen en dan konden we morgen bellen of er plek was in het
ronald mcdonald huis.
We zijn de nacht redelijk doorgekomen..

1 opmerking:

  1. Ik krijg er echt kippenvel van..
    Heb echt respect voor jullie!
    En vooral voor jullie sterke mannetje!
    x ester

    BeantwoordenVerwijderen