woensdag 23 november 2011

16 t/m 23 november

Woensdag tot en met zaterdag moesten we alleen naar het ziekenhuis voor een shotje chemo (ara-c) dat word dan gelijk in zijn pac gespoten met een spuitje dus geen gedoe met infuus zakken & lijnen..
Deze dagen komt hayden altijd heel goed door hij heeft dan afentoe dagen dat hij misselijk maar gelukig niet elke dag!
Zaterdag heeft hij jammer genoeg een nieuwe sonde gekregen (nr 18) omdat hij met het wrijven bij zijn neus hem er zo uitwreef.
Je kan echt alles met hem doen zonder dat hij brult maar bij een sonde zetten word hij helemaal panisch hij word knalrood,huilt tranen met tuiten,brult/krijst/gilt heel het sophia bij mekaar.
De zusters vinden het dan ook echt niet leuk om een sonde bij hem tezetten ze vinden het zo zielig zeker omdat ze hem zo niet kennen hij is altijd de vrolijkheid zelve!


Maandag 21ste: Vandaag moest hayden om 09:00 op de dag-poli zijn en dit keer ging alleen papa mee.
Hij kriijgt vandaag 4 verschillende soorten chemo's via de infuus daunorubicine,vincristine,erwinase (ipv de asperginase waar hij een allergische reactie op had) en de ara-c dus dat word een paar uurtjes blijven.
Hij was de hele dag super vrolijk had de grootste lol en praatjes en was helemaal in zijn nopjes maar toen eenmaal het 3de zakje erin ging werd hij uit het niets kotsmisselijk en ja hoor hele golven kwamen eruit papa heeft hem 3x moeten verschonen hij bleef gaan.
Hij is daarna ook helemaal uitgeput het kost hem waarschijnlijk zoveel energie dat spugen en hij voelde zich zwaar beroerd.
Toen hayden zich iets beter voelde en alle chemo erin zat mocht hij naar huis.
Zo raar hoe het in 1 seconde om kan slaan zo is hij vrolijk en zo is hij golven aan het spugen en voelt zich totaal niet lekker..Zo zie je maar wat chemo met je doet BAGGERSPUL !!
En hayden heeft sonde nr 19 gekregen  nr 18 heeft het 2halve dag vol gehouden nou nog geneens nog even en we  komen in het guiniss book of records pff.


Dinsdag 22ste:Vandaag gaan we alleen voor een shotje ara-c we moeten pas 14:30 in het ziekenhuis zijn en we gaan voor het 1st met het ziekenvervoer.
De taxi was netjes op tijd ondanks dat ze 2x verkeerd reed ze reed me 2x voorbij maar dat zijn we wel gewend zelfs de ambulances en politie rijden verkeerd hiero.
Ik had een hele aardige mevrouw die de rit aardig vol gepraat heeft en hayden heeft heerlijk liggen slapen iets voor half 3 kwamen we bij het sophia aan en ze vroeg of ze moest wachten omdat hayden alleen een shotje moest dus ik zei Nee joh ik bel wel als ik klaar ben.
Nou gelukkig heb ik dat gezegt want was pas rond 16:00 klaar ze konden weer eens geen bloed uit zijn pac krijgen hij kreeg zoutoplossingen ingespoten,infuus aangesloten met water en daar flinke druk opgezet en toen weer proberen maar nog steeds geen bloed uiteindelijk kreeg hij purill of iets ingespoten wat een kwartier moest inwerken en Ja hoor toen kwam er gelukkig wel bloed uit gelijk de ara-c ingespoten en toen mochten we weg.
Beneden in de hal belde ik naar de taxi dat ze ons konden ophalen en dacht nog het zal wel lang duren want het is druk rond dit tijdstip.
Ik liep de trap af en daar was ze al ze was toevallig in de buut dus we liepen naar de auto ik met hayden in de maxi-cosi op me arm en ja hoor ik ging door me voet en viel bijna maar dacht Nee hayden mag niet vallen als ik val is niet erg maar hij niet de vrouw van de taxi pakte me arm vast aan de kant van de maxi-cosie maar ik viel zo naar voren gelukkig stonden er paaltjes en in een reflect pakte ik die vast en viel op me knie en hayden lande gewoon netjes zacht op de grond GODZIJDANK pff wat een hartverzakking was dat zeg ik hoorde ook om me heen oe,aa,ooh dus veel mensen zagen het gebeuren ik schaamde me diep
Maar we zijn heelhuids thuis gekomen maar heb wel even papa gebeld of hij hayden 3hoog de trappen op wou tillen..


woensdag 23ste: Vandaag weer om 09:00 op de dag-poli zijn voor een zakje erwinase en shotje ara-c.
Om 08:30 stond ik netje benee tewachten op de taxi en om 08;50 was hij er nog niet dus ik netjes naar het ziekenhuis gebeld om tezeggen dat we later waren omdat de taxi er nog niet was geen probleem dan zien we je wat later.
Eindelijk paar minuten voor 9 kwam hij aangereden nadat hij 1st weer voorbij was gereden zelfs de tomtom stuurt iedereen verkeerd heel frustrerend!
Aardige taxi man die ook weer deze rit flink heeft vol gepraat iets over 09:30 kwam ik aan op de afdeling ik mocht gelijk doorlopen naar de dag-poli.
Er was nog geen bed voor hayden dus even wachten op een bed 5minuten later kwam er een bed aan.
Hayden kreeg 1st zijn shotje ara-c en toen zijn infuus met erwinase hij was weer vrolijk aan het spelen in zijn bed en had zoals gewonelijk weer de grootste praatjes hij heeft ook nog brood zitten eten met pindakaas&hagelslag.
En daar ging het infuus piepen Yes bijna klaar nu alleen nog spoelen ..
Hayden werd een beetje huilerig dus tilde hem uit bed en dacht nog als hij maar niet gaat spugen en net wanneer ik dat dacht kwam er een giga golf uit zo over mij heen en over hemzelf en op de grond stond ik daar met me kind helemaal onder de kots de zuster die helemaal achterin bezig was.
Gelukkig vroeg de moeder van het meisje naast me of ze me even moest helpen en die kwam aan met stapels papieren zakdoekjes heel lieffff..
Daarna kwam gelukkig de zuster aangelopen en die hielp me even met hayden zodat ik mezelf even kon afdoen want het zat echt overal in me haar op me trui op me broek op me schoenen en het stonk verschrikkelijk ging bijna zelf over me nek.
Me eigen even opgefrist hayden weer schone kleertjes aan en Ja hoor daar kwam weer een golf heb hem uiteindelijk 3x verkleed alles besmeurd met kots en het stonk echt verschrikkelijk.
De chemo was klaar en de zuster ging nog even zijn bloeddruk meten en die was best hoog dus weer opnieuw gemeten en toen was hij wat lager dus we mochten wel als we dat wouden en anders mochten we nog even blijven tot hayden zich wat beter voelde.
Maaar heb hem aangkleed en in de maxi-cosi gezet,zijn spuugkleren in een tasje gedaan,natte washandjes in me tas gedaan en spuugbakjes en zo naar benee gegaan nadat elke zuster en schoonmaker en bekende van de afdeling hem gedag had gezegt me ventje is populair op de afdeling krijg er bijna kapsones van!
Beneden in de hal de taxi gebeld en toen naar buiten gegaan om tewachten zodat hayden wat frisse lucht kreeg hij heeft buiten nog 1x gespuugt en viel toen in slaap met een verbouwing achter hem met veel herrie.
Uiteindelijk heb ik meer dan een uur buiten staan wachten op die KLOTE taxi ik was bloedchagerijnig en kon wel iemand verrot schelden
Ik bel potjan3dubbels vanuit het ziekenhuis hun wetende met een ziek kind en laten ze me een uur wachten omdat het druk is met uit school komende kinderen Ja lekker belangrijk mijn kind heeft KANKER is ziek dat is wel wat belangrijker dan gezonde naar schoolgaande kinderen die met de taxi gaan het is toch ZIEKENVERVOER wat ik ervan begreep !!!!
Ik kijk het aan en als het zo blijft gaan dan bel ik wel een ander bedrijf die er wel bij nadenkt op dit soort momenten heb ik spijt dat ik niet eerder aan me rijlessen ben begonnen pff
Het is me een weekje wel hoop dat de resterende week wel normaal verloopt en dat hayden niet al te ziek word hij had gelukkig thuis weer praatjes en heeft op zijn nieuwe politiescooter gereden hij voelde zich al een stuk beter!

1 opmerking:

  1. Hey schat, ik volg je blog nog steeds. Elke keer sta ik versteld wat voor sterk mannetje Hayden is. Klein lieverdje.

    Lieve Hayden, een berichtje voor jou: Ik vind jou een heel lief en sterk mannetje. Binnenkort ben je weer helemaal beter en zal je een heel mooi leven hebben lieverdje xxx Nausheen.

    BeantwoordenVerwijderen