zondag 27 november 2011

24-11-2011 De uitslag

Vandaag moesten we om 14:30 in het sophia zijn voor een push (ara-c) de taxi was erg vroeg maar gelukkig waren we al klaar om 14:00 waren we er al.
Daar aangekomen melde we ons bij de receptioniste ze zocht in de computer en ik zei we komen alleen voor een push hij hoeft geen vingerprik.
Ze zei owh hier staat dat je 14:20 een push heb en om 15:00 een gesprek met dokter Zwaan ik snapte er nix meer van want op mijn afspraakkaart stond geen gesprek met dokter Zwaan alleen die puh.
Ik werd best zenuwachtig want de laatste keer dat we opeens een gesprek hadden was ik ook alleen met hayden en kreeg ik tehoren dat ze weer leukemiecellen hadden gevonden in hayden zijn hersenvocht.
Dus gespannen zat ik in de wachtkamer en de zuster kwam naar me toen en die vroeg ben je alleen? Ja want ik dacht dat ik alleen voor een push kwam en ze zei ja ze hebben geprobeert je tebellen maar ze kregen je niet tepakken en dat klopte want mijn batterij was leeg zonder dat ik dat wist dus me telefoon stond uit!
De zuster zei vind het maar nix dat je alleen bent als je een gesprek heb want je krijg dan zoveel tehoren en met zijn 2en hoor je veel meer en ik werd steeds meer zenuwachtiger en hayden voelde dat waarschijnlijk want die werd steeds huileriger!
Gelukkig mochten we eerst even zijn push doen en gelukkig kwam er ook gelijk bloed uit want dat ging de laatste tijd niet zo makkelijk.
Daarna heb ik nog even met Shirin staan praten de mama van Daynley die ook in het sophia loopt omdat haar zoontje een tumor had in zijn buik die is er gelukkig uit maar hij moet nog wel wat kuren chemo krijgen!
Toen werd ik geroepen naar de spreekkamer ik ging zitten met het zweet in me handen,knalrode wangen en een drukke huilerige hayden op schoot en toen kregen ik het tehoren Hayden moet een beenmergtransplantatie...!!
Ik was best in shock zo en zo was de uitslag er veel eerder dan gedacht en ik wou aan de ene kant ook dat hij een transplantatie kreeg want dan hoeft hij erna geen chemo meer maar nu dacht ik Onee dit wil ik niet!
Dokter Zwaan probeerde het 1 en ander uit teleggen maar hayden was zo druk aan het doen en aan het huilen dat ik de helft niet heb verstaan dus aankomende maandag hebben we opnieuw een gesprek met papa erbij en hayden lig dan op de dag-poli.
Ik vind het heel erg spannend dat ik weet dat hij een transplantatie krijg en uiteindelijk als alles goed verloopt geen chemo meer hoeft erna maar het schijnt een heftige periode tezijn voor ons als gezin maar zeker voor hayden het is niet even naar de tandarts om een kies te trekken hij word plat gegooit met chemo goede&slechte cellen worden afgemaakt en daarna word zijn nieuwe beenmerg in gebracht en dan afwachten wanneer het gaat groeien.
Het schijnt dat je niet de hele dag met hem op schoot mag zitten en met pakken naar binnen moet wat ik van andere hoor of heb gelezen op i-net dus ik ben al helemaal in de stress!
Maar ik wacht gewoon af tot dat het zover is we krijgen over een tijd een intake gesprek in leiden waar het allemaal gaat gebeuren en dan zien we het wel.
Ik moet de stress voor het onbekende even van me afgooien en niet teveel over de dingen na gaan denken waar ik nog helemaal nix van af weet misschien maak ik me wel druk om dingen die heel anders in zijn werking gaat dan hoe ik denk..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten